Saturday, October 17, 2009

Bila kita duduk sendiri















Bila aku duduk sendiri..banyak perkara yang aku fikirkan...betul kata orang...kita xkn berhenti berfikir slagi kita masih bernafas..kemahiran berfikir yang ada ni aku gunakan secara kreatif dan kritis...setiap kali mata terpejam..banyak perkara yang bermain dalam minda ni...

Aku bersyukur sbb dikurniakan akal dan fikiran yang sempurna..aku juga manusia biasa..kdgkala aku tak menggunakan akal yang dikurniakan sebaiknya...aku gagal mengawal diri dari melakukan banyak perkara lagha...manusia macam aku mmg perlukan seseorang yang dapat membimbing dan menarik tangan aku daripada melakukan segala yang dilarang...

Aku percaya setiap kebaikan yang dibuat akan dibalas dengan kebaikan..kerana aku sentisa mendambakan keredhaan-Nya agar perjalanan hidup aku lebih diberkati tanpa sebarang perkara yang xdiingini berlaku...aku ingin disayangi orang disekelilingku...namun untuk disayangi aku haruslah menyayangi mereka terlebih dahulu.

Sbb aku percaya "what u give, u get back"...aku ingin membahagiakan mereka yang berada disampingku...aku ingin menutup semua mulut-mulut jahat yang mencemarkan nama baik aku..aku nk dekat ngan mereka yang mengata dibelakang aku dan berkawan lebih rapat dengan mereka...

Bergaduh dan mengata kembali bkn caraku...tapi aku akan mengenali hati mereka kerana mereka juga manusia mcm aku...cepat percaya dengan kabar2 angin...tp aku bkn jenis yang ambil kisah tentang sume 2...lama2 kabar angin 2 pon akan berlalu bersama angin...sepi tanpa berita...aku lega...

Sebelum mengakhiri penulisan aku rini...aku nk nasihatkan diri aku sendiri dan sahabat2ku...gunakan akal yang dikurniakan sebaiknye b'coz there's always a reason behind thing happens...pen-off!

2 comments:

Anonymous said...

olo....mendung je....mulut org dik...lama2 bila dah penat mengata, diam la 2....yg penting kte tau sape kita, n pedulikan mereka sema 2....k?akak kan ada....dun b worry dear...

shila suhaimi said...

thanks kakak!

.::abOut mE::.

My photo
Putrajaya, Malaysia
im nobody

.::Let's check this out::.

Hello there! Let me intro myself first. Dalam ic nama aku NUR ASILAH SUHAIMI but everyone out there call me shila. Lately, i found out yang aktiviti berblogging ni sangat sesuai dengan jiwa aku sekarang. Kalau sebelum ni aku lagi prefer berfacebooking but sekarang ni aku takde jiwa la kat FB tu. Drop by pon kejap-kejap je...hehe!

Dalam mencari diri sendiri ni banyak perkara baru yang aku jumpa. Mungkin dengan menulis di sini aku rasa puas dengan diri aku yang selama ni kelam mencari konklusi. Kerana secara lisannya, mungkin aku agak sukar untuk meluahkan kata-kata. Segala rasa yang dialami akan dicoretkan di sini untuk kepuasan diri dan tatapan bersama. Bingkisan mereka juga amatlah dihargai. Konklusinya, dengan rasa rendah diri saya mengalu-alukan ketibaan dan perkongsian rasa anda ke halaman ini.