Tuesday, November 9, 2010

Kembali menulis...

Jari jemari kembali menari di lantai tari yakni keyboard (bukan Mari Menari tau..oh!lisa..huhu!)apabila ada cerita yg ingin dikongsi..ketika menulis aku baru je terima berita kematian seorang sahabat...Alfatihah...satu lagi janji Allah telah terlaksana...'setiap yg bernyawa pasti mati'...aku senyum hambar di sini...Allahuakbar! Baru2 ni gak ateh (adik ayah aku) ada tagged aku dua nisan arwah atok n nenek kt FB..walaupun hanya gambar..'A picture tells a thousand story' its remember me to mati! Hidup atas nama remaja bukan lesen untuk kita terus alpa dengan duniawi, pesan aku pada diri sendiri dan juga sahabat...sementara masih muda dan sihat nilah kita harus berusaha memperbanyakkan amalan...'ah,banyak masa lagi!'syaitan terus berbisik halus...tp macam mana bila da tua nanti?kita mana tahu tahap kesihatan kita...kuat ke kita?mampu ke kita nk men 'top up' bekalan akhirat dengan kesihatan kita yg xmenentu n bila da tua nan? Allah ada ke bgtau kita akan terus sihat sampai mati? ko tau ke ko mati sakit pe dan bila?masih berpesan pada diri sendiri. Sapelah yg bertuah yg still dapat 'wahyu' 2...mai la nak share sikit...=)Last word, sentiasa memperbaiki kelemahan dengan bermuhasabah diri...pen-off!

bicarasikacamata : Kembalilah pada matlamat hidup kita...untuk apa dan pada siapa?

No comments:

.::abOut mE::.

My photo
Putrajaya, Malaysia
im nobody

.::Let's check this out::.

Hello there! Let me intro myself first. Dalam ic nama aku NUR ASILAH SUHAIMI but everyone out there call me shila. Lately, i found out yang aktiviti berblogging ni sangat sesuai dengan jiwa aku sekarang. Kalau sebelum ni aku lagi prefer berfacebooking but sekarang ni aku takde jiwa la kat FB tu. Drop by pon kejap-kejap je...hehe!

Dalam mencari diri sendiri ni banyak perkara baru yang aku jumpa. Mungkin dengan menulis di sini aku rasa puas dengan diri aku yang selama ni kelam mencari konklusi. Kerana secara lisannya, mungkin aku agak sukar untuk meluahkan kata-kata. Segala rasa yang dialami akan dicoretkan di sini untuk kepuasan diri dan tatapan bersama. Bingkisan mereka juga amatlah dihargai. Konklusinya, dengan rasa rendah diri saya mengalu-alukan ketibaan dan perkongsian rasa anda ke halaman ini.