Sunday, January 30, 2011

.::Lama Betul Dia Tak Datang:::.


OMG! Kenapalah ko datang time ni? Serius aku tak perlukan ko sekarang ni. Sakit yang aku tanggung sangat menyakitkan ianya sangat sakit okay? Tido aku tak lena. Hari aku tak kena. Time tu la ko nak datang kan? What for honey? Untuk menuntut hutang lama? But aku tau ni semua salah aku gak. Aku abaikan apa yang sepatutnya i do it in daily routine. Then ibu pon marah aku sebab ko. Semua pasal ko tau tak??? . Sikit lagi ibu nak hantar aku g hospital. Dah2...its over now! I don't need u at all. And please don't u ever miss me. Please stay away from my life from now on and forever and ever honey. Im begging u. Last but not least, i hate u GASTRIK!!! Blah now!






Okay, jom aku nak kongsi sedikit info kat korang pasal musuh aku ni...take serious k? Dia boleh menyerang sesiapa sahaja.

Tanda Gastrik

Tanda gastrik mudah dikesan kerana ia menyebabkan ketidakselesaan pada perut. Antara tandanya ialah :

* Sakit perut (pada bahagian atas perut atau abdomen)
* Rasa senak, berangin atau pedih
* Rasa tidak selesa
* Kembung, sendawa berulang kali dan kerap kentut selepas makan
* Rasa mual (loya) dan muntah
* Hilang selera makan
* Berat badan turun (pada peringkat teruk)

Jika sampai peringkat teruk, ulser perut menyebabkan pendarahan dan ia boleh dilihat dalam 2 bentuk iaitu :

* Najis menjadi hitam seperti tar
* Muntah mengandungi darah atau berwarna gelap seperti kopi

(Harap-harap aku tak sampai peringkat ni)

Bicarasikacamata : Rasa nak pegi tengok teater Tun Dr. Mahathir di kala cuti semester yang tak berapa panjang ni. Ada sesiapa yang berminat nak join sekaki meh la. Sedang mencari tiket and for those yang ada info halo-halo saya okay?

4 comments:

Ifa Islam said...

b..r u okay now?..jgn tak makan taw..

shila suhaimi said...

hey ifa..im ok now!
da byk da i makan hari ni..
i)chicken porridge
ii)spagetthi
iii)karipap
and bla..bla..bla...chicken porridge.huhu!

Ifa Islam said...

eh2 hye2..huhu
sodapnyee...masak sendri ke chicken porridge..cam dalam pantang jew i nengok mknn u..hikhikhik

shila suhaimi said...

i nak msk cmne b?nak berdiri pon ta tegak betol..haha!of cos la my beloved mom yg masak.
spageti lak adik i yg msk...megidam kot.hehe!

.::abOut mE::.

My photo
Putrajaya, Malaysia
im nobody

.::Let's check this out::.

Hello there! Let me intro myself first. Dalam ic nama aku NUR ASILAH SUHAIMI but everyone out there call me shila. Lately, i found out yang aktiviti berblogging ni sangat sesuai dengan jiwa aku sekarang. Kalau sebelum ni aku lagi prefer berfacebooking but sekarang ni aku takde jiwa la kat FB tu. Drop by pon kejap-kejap je...hehe!

Dalam mencari diri sendiri ni banyak perkara baru yang aku jumpa. Mungkin dengan menulis di sini aku rasa puas dengan diri aku yang selama ni kelam mencari konklusi. Kerana secara lisannya, mungkin aku agak sukar untuk meluahkan kata-kata. Segala rasa yang dialami akan dicoretkan di sini untuk kepuasan diri dan tatapan bersama. Bingkisan mereka juga amatlah dihargai. Konklusinya, dengan rasa rendah diri saya mengalu-alukan ketibaan dan perkongsian rasa anda ke halaman ini.