Sunday, May 22, 2011

::DisaatKaujadiMilikku::

Peh! tajuk nak gempak je. Padahal tade kena mengena langsung dengan entri. Haha! Saja bikin gempak. Bagi menarik follower aku membaca entri kali ni. Masih belum ada idea untuk menulis dan masih belum ada isi untuk dicoretkan bersama.

Sekadar ingin memberitahu cuti semester sudah bermula dan dijangka tamat dalam masa 4 bulan lagi, Apalah yang bakal dilakukan dalam tempoh tu kan? kerja? Of course. Tapi tak nak kerja semata-mata. Shila nak something yang buatkan hidup shila meaningful.

Entahlah. Shila ta tau kenapa sekarang rasa nak berseronok semakin menjadi-jadi. Sedangkan di depan kita masih banyak lagi liku-liku yang menanti. Tidak sedarkah budak besar ni? Namun rasa keseronokkan itu mengatasi segalanya.

Oh! Apakah haluan hidup ini? Hidup di universiti makin besar cabarannya. Bagi yang lemah seperti aku akan mudah terjerumus di dalam arus kelalaian. Di manakah cahaya yang dahulunya bersamaku? Telah hilang di kala nafsu bermaharajalela. Wahai kekasihku, Pimpinlah tanganku bersamamu menuju matlamat yang satu. Mencari keredhaan Allah nan satu. Ayuh bangkit segera. Benarkanlah jua aku untuk memimpin tanganmu mencari nur tatkala kegelapan melanda. Janganlah kita lupa pada-Nya. Carilah kemanisan iman itu sementara jasad masih dikandung badan.




Bicarasikacamata : Kasih dan sayang pada Penciptaku mengatasi segalanya.

3 comments:

Ifa Islam said...

dah adew kekasih ae skunk...congrat!! hehe

shila suhaimi said...

u..nanti kita story2 keh?hikhik~

Ifa Islam said...

owkeeyy...bisa aja donggg....

.::abOut mE::.

My photo
Putrajaya, Malaysia
im nobody

.::Let's check this out::.

Hello there! Let me intro myself first. Dalam ic nama aku NUR ASILAH SUHAIMI but everyone out there call me shila. Lately, i found out yang aktiviti berblogging ni sangat sesuai dengan jiwa aku sekarang. Kalau sebelum ni aku lagi prefer berfacebooking but sekarang ni aku takde jiwa la kat FB tu. Drop by pon kejap-kejap je...hehe!

Dalam mencari diri sendiri ni banyak perkara baru yang aku jumpa. Mungkin dengan menulis di sini aku rasa puas dengan diri aku yang selama ni kelam mencari konklusi. Kerana secara lisannya, mungkin aku agak sukar untuk meluahkan kata-kata. Segala rasa yang dialami akan dicoretkan di sini untuk kepuasan diri dan tatapan bersama. Bingkisan mereka juga amatlah dihargai. Konklusinya, dengan rasa rendah diri saya mengalu-alukan ketibaan dan perkongsian rasa anda ke halaman ini.